Τοp 50 τραγούδια που στιγμάτισαν και καθόρισαν την LGBTQ+ κοινότητα 

Τοp 50 τραγούδια που στιγμάτισαν και καθόρισαν την LGBTQ+ κοινότητα 

Η ιστορία της μουσικής, μας έχει διδάξει ότι είναι ένα πολύ σοβαρό κομμάτι της διαμόρφωσης της κοινωνίας μας. Συμβαδίζει με τα πρότυπα της εκάστοτε εποχής και παράλληλα γκρεμίζει όρια και νόρμες. Προκαλεί επαναστάσεις και διχασμούς. Πάνω από όλα όμως εκπαιδεύει συνειδήσεις για το κάθε τι καινούργιο που έρχεται.
Το μέλλον της ιστορίας της ανθρωπότητας καθορίζεται περίτρανα από αυτήν καθώς δεν την αγγίζει καμία άλλη δύναμη πέρα από το κοινό.  Ένα από αυτά είναι και η σεξουαλικότητα και διαφορετικότητα των ανθρώπων που ανάλογα την εποχή αλλάζει και διαμορφώνεται. 

Παρακάτω θα δούμε τις σημαντικότερες στιγμές του λεπτού ζητήματος της σεξουαλικότητας , μέσα από τα μυαλά των ανθρώπων που έβαλαν το λιθαράκι τους στην τέχνη της μουσικής. 


Roberta Flack 

Ballad of the Sad Young Men

1969 

Για πολλές δεκαετίες μέχρι τα 60s, τα gay bars λειτούργησαν σαν προσωπικά καταφύγια για όλους τους σεξουαλικά  αμφιλεγόμενους άνδρες.

Το συγκεκριμένο τραγούδι δεν γράφτηκε αποκλειστικά για την gay κοινωνία της εποχής, αν και η γυναίκα στιχουργός και ποιήτρια Fran Landesman είχε στο νου της πολλούς gay φίλους της.

Το 1981 με την διασκευή του δηλωμένου ήδη τότε τζαζ τραγουδιστή Mark Murphy, το κομμάτι ανοίγει ξεκάθαρα νέα μονοπάτια στην μουσική.



The Kinks 

Lola 

1970 

Ένα από τα πιο επιδραστικά βρετανικά συγκροτήματα οι Kinks, ήταν και το πρώτο που μίλησε δημόσια στην μουσική για κάποιον πού ερωτεύεται μια trans γυναίκα και ξεπερνάει τα macho στερεότυπα του.  Το τραγούδι απαγορεύτηκε σε πολλές χώρες για δεκαετίες αν και το λειτούργημα του, άνοιξε διάπλατα έναν νέο κόσμο που αργά η γρήγορα θα ερχόταν. 


Wendy Carlos 

March From A Clockwork Orange 

1971 

Με την κυκλοφορία του πολύ πετυχημένου άλμπουμ Switched On Bach, η Wendy Carlos επίδειξε τα Moog συνθεσαιζερς ως διάδοχο των πιάνο. 

Λάτρης  της  νουβέλας A Clockwork Orange, παθιάστηκε με τον πρωταγωνιστή Alex DeLarge και την εμμονή του στον Beethoven και αποφάσισε να ασχοληθεί με την σύνθεση κλασικής μουσικής. 

Το συγκεκριμένο τραγούδι επιλέχθηκε λίγα χρόνια μετά στην ομώνυμη κλασική ταινία, όπου το vocoder μετατρέπει την φωνή σε κάτι ανδρόγυνο, εκπληκτικά πρωτοποριακό για την εποχή του συνθετικού ήχου και της τεχνολογίας. 

Στα τέλη της δεκαετίας του 70 η Carlos αλλάζει το όνομα και το παρουσιαστικό της, κάτι το οποίο η κοινωνία δεν μπορούσε να διαχειριστεί, με αποτέλεσμα να κρυφτεί και να αποτελέσει μεγάλη επιρροή στην queer κοινωνία. Σήμερα πλέον η κληρονομιά της είναι οδηγός για κάθε γυναίκα που ασχολείται με την ηλεκτρονική μουσική.



Labi Siffre 

It Must Be Love 

1971 

Ένα αυθεντικά γλυκό τραγούδι που μιλάει για το συναίσθημα στις τρυφερές ηλικίες των εφήβων. Έγινε μεγάλο χιτ στην Αγγλία και έκανε γνωστό τον τραγουδιστή και συνθέτη Labi Siffre, έναν δηλωμένο Νιγηριανό gay άντρα, όπου η εξέλιξη του στο πάνθεον της επιτυχίας κόπηκε λόγω των σεξουαλικών του προτιμήσεων. 

Μια σπάνια περίπτωση ταλέντου που στον περίγυρο του απέκτησε μυθικές διαστάσεις. 


Fanny 

Charity Ball 

1971 

Μια γυναικεία ροκ μπάντα στις αρχές των 70s απέδειξε σε όλους τους επικριτές ότι στάθηκαν πολύ σωστά στο άντροκρατούμενο βασίλειο του rock n roll. Με φανατικούς υποστηρικτές μάλιστα τους David Bowie και Bonnie Raitt, κατάφεραν να γίνουν γνωστές με το τραγούδι Charity Ball. Οι 3 από τις 4 ήταν δηλωμένες λεσβίες η έστω bisexual, και δεν φοβήθηκαν να το υπερασπίζονται για να ταράξουν τα συμβατικά νερά της εποχής. 


Madeline Davis 

Stone Wall Nation 

1971 

Η Madeline Davis, ακτιβίστρια υπέρ των gay δικαιωμάτων,  έγραψε το folk τραγούδι Stone Wall Nation, μετά την πρώτη διαδήλωση που υποστήριξε.

Θεωρείτε ο πρώτος φιλελεύθερος gay δίσκος, όπου μιλάει για ελευθερία και όχι αποδοχή. Η Davis εμφανίστηκε στην lesbian folk σκηνή όπως  την αποκαλούσαν, μέσω της ενασχόλησης της σε χορωδίες και μετέπειτα τζαζ σκηνής. Ένα τραγούδι που γράφτηκε για να ερμηνεύεται σε κάθε διαδήλωση.



David Bowie 

Starman 

1972 

Είναι αρκετά δύσκολο να εξηγήσεις την αναγκαιότητα του Starman σε μια γενιά, σεξουαλικά αμφιταλαντευόμενων νέων της πουριτανικής Βρετανίας. Όταν ο Bowie ακούμπησε με τον αμφιλεγόμενο τρόπο που έμεινε στην ιστορία, τον Mick Ronson το καλοκαίρι του 72 στην εκπομπή Top Of The Pops, ένα ολόκληρο έθνος ξέσπασε. Ο ανδρογυνισμός του Bowie δημιούργησε επανάσταση, και για όσους παρακολούθησαν ζωντανά την εκπομπή εκείνη την Πέμπτη βράδυ, τίποτα δεν ήταν το ίδιο ξανά. 


Lou Reed

Walk On The Wild Side

1972 

Σε ένα από τα πιο διάσημα τραγούδια του, ο Lou Reed εξιστορεί την queer σκηνή της Νέας Υόρκης των 70s ως παρατηρητής. 

Το πρώην μέλος των Velvet Underground δούλεψε με τον Andy Warhol στα 60s ώστε το Walk On The Wild Side να αποτελεί μια εξιστόρηση για τους gay άντρες και trans γυναίκες που ξεπήδησαν στην κλειστού κύκλου παρέα τους. 

Η παραγωγή είναι του David Bowie και τον Mick Ronson και αποτελεί την επιτομή του glam rock ήχου από την ανάποδη οπτική πλευρά. 


Jobriath 

I’maman

1973 

Την περίοδο όπου ο David Bowie πρόβαλε την αμφι ομοφυλοφιλική ταυτότητα του στον κόσμο, ο ηθοποιός και μουσικός Bruce Wayne Campbell δημιουργούσε την νέα του περσόνα ως Jobriath, με στόχο να εξοστρακίσει τον Ziggy Stardust από το προσκήνιο και να αποδείξει στον κόσμο για το ποια είναι η πραγματική νεράιδα του ροκ. 

Δυστυχώς κανείς δεν τον πήρε στα σοβαρά, αν και σήμερα θεωρείτε ο νονός πολλών καλλιτεχνών όπως ο Morrissey. 

Σίγουρα ωστόσο μένει στην ιστορία ως ο πρώτος δηλωμένος gay μουσικός  που υπογράφει σε διεθνή  εταιρία.

Το συγκεκριμένο τραγούδι προβάλει το ταλέντο του, ένα θεατρικού επιπέδου glam camp-rock έπος, όπου ακούγεται εξωγήινα queer. 

Οι δημοσιογράφοι τον μίσησαν βλέποντας τον σαν κλώνο του Bowie και αυτό το γεγονός τον οδήγησε στην αυτόκαταστροφή. Το βίντεο παραπάνω ίσως πείθει για το ποιος έπρεπε να κάνει κουμάντο στην glam εποχή.



Donna Summer 

I Feel Love 

1977

Την πρώτη φορά που ο Dj Nicky Siano έπαιξε το I Feel Love στη Νέα Υόρκη στο Gallery Club, το κοινό ανατινάχτηκε. Από τότε και έπειτα η κληρονομιά του κομματιού εξαπλώθηκε και αφοσιώθηκε  στο κοινό που το χόρεψε εκείνο το βράδυ. Αυστηρά gay κοινό στο πιο σημαντικό disco club της εποχής. 

Ο Giorgio Moroder και η Donna Summer δεν είχαν σκεφτεί ποτέ ότι θα δημιουργήσουν το ξέσπασμα της LGBTQ+ κοινότητας, καθώς ούτε υποστηρικτές των gay δικαιωμάτων ήταν και ποσό μάλιστα ούτε καν clubbers. 

Δεν έζησαν καν την στιγμή που παίχτηκε πρώτη φορά στο συγκεκριμένο μαγαζί και δεν ένιωσαν την σεξουαλική επανάσταση που έφερε. 

Ένα τραγούδι που η  queer κοινωνία  ένιωσε από την πρώτη στιγμή δικό της, προσαρμοσμένο  στην αγάπη του σώματος και των επιθυμιών του.



Gloria Gaynor

I Will Survive

1977

Πιθανότατα να μην είχε γίνει ποτέ το gay anthem που όλοι γνωρίζουμε, αν δεν υπήρχε το ξέσπασμα της μάστιγας του AIDS.

Κυκλοφόρησε στην έκρηξη της disco μουσικής και έφτασε στην κορυφή των charts,την περίοδο που η κοινωνία σφαγιάστηκε μεταξύ ρατσισμού και ομοφοβίας. Το κομμάτι παραμένει μέχρι και σήμερα ο ύμνος υπέρ των βασικών δικαιωμάτων της διαφορετικότητας.


Sylvester 

You Make Me Feel (Mighty Real)

1978

Γραμμένο αρχικά ως gospel, αποτελεί ένα κλασικό disco διαμάντι καθώς και αγαπημένο τραγούδι της gay κοινότητας. Ο Sylvester ήταν πάντα μια ιδιαίτερη περσόνα που έσπασε τα τετριμμένα στεγανά κοινωνικά πρότυπα ως ο πρώτος non binary καλλιτέχνης που δεν φοβήθηκε να εκφραστεί δημόσια στα media. Η επιρροή του από εκεί και έπειτα άλλαξε το πως βλέπουμε τον καλλιτεχνικό κόσμο.


Queen

Don’t Stop Me Now

1978

Το Don’t Stop Me Now  δεν έγινε ποτέ μεγάλη επιτυχία αλλά το μήνυμα που πέρασε,  έβαλε τα πρώτα λιθαράκια για το αν ο Freddie Mercury ήταν bisexual η όχι, με τους στίχους να μιλάνε για την μετάβαση από αρσενικό σε θηλυκό  και ξανά πάλι πίσω. Ένα κρυφό μήνυμα της εποχής για όλους όσους ντροπαλά έμεναν πίσω από την κουρτίνα της κοινωνίας.


Village People 

Go West 

1979

Ένα από τα πολύ διάσημα τραγούδια της ανέλπιστης επιτυχίας του συγκροτήματος, για τα δεδομένα της εποχής – καθώς φανερά περνούσαν το μήνυμα της διαφορετικότητας με ένα πιο κωμικό τρόπο – είχε να κάνει με το πάθος και το πνεύμα που μετέδωσε στην queer κοινότητα. Το Go West οραματίζεται μια ουτοπία ελεύθερη από την ομοφοβία και την κατακραυγή. Με το σχεδόν μιλιταριστικό σύνθημα Together, να ακούγεται σαν χορωδία, περιγράφει έναν άντρα και τον εραστή του που ψάχνουν να βρουν την φυλή τους κάτω από ένα χαρούμενο ήλιο.


Loose Joints 

Is It All Over My Face (Female Vocal)

1980

Το underground disco κομμάτι που αποτέλεσε ύμνο για το The Loft club της Νέας Υόρκης, έδωσε την ευκαιρία στον πρώτο σούπερ σταρ DJ, Larry Levan, να το κάνει ρεμίξ και να το εκτοξεύσει στο μαγικό για τα τότε δεδομένα, Paradise Garage. 

Κανένα τραγούδι δεν προβάλει τόσο σωστά την ερωτική ατμόσφαιρα που επικρατούσε στο Paradise Garage, το οποίο αρχικά ήταν αυστηρά gay club μειονοτήτων και άλλαξε όλα τα δεδομένα του clubbing που γνωρίζαμε μέχρι τότε, βάζοντας τις βάσεις για το μελλοντικό ξέσπασμα της club κουλτούρας.


The B-52’s

Private Idaho 

1980

Ένα περίεργο και ίσως κιτς κομμάτι για την εποχή, στα όρια του new wave ξεσπάσματος. Το τραγούδι επηρέασε μέχρι και τον Gus Van Sant στην βραβευμένη gay ταινία My Own Private Idaho, έδωσε την ευκαιρία σε κάθε queer περσόνα της εποχής να αισθανθεί άνετα και να νιώσει πλέον ότι ανήκει κάπου χωρίς φοβίες. 


Diana Ross 

I’m Coming Out

1980 

Η επέλαση της disco μουσικής επηρέασε τους πάντες, εκτός ίσως των straight λευκών γιάπηδων που κινούσαν τα νήματα της μουσικής βιομηχανίας. 

Ένα ξέσπασμα που δεν μπορούσαν πλέον να ελέγξουν και να επηρεάσουν, όπου σίγουρα ήταν ενάντια στα πρότυπα τους, καθώς εκείνη την περίοδο επικρατούσε η gay/black/Latino ενέργεια.

Ένα βράδυ ο Nile Rodgers παρατηρεί 3 drag queens που μοιάζουν με την Diana Ross στο Barnum Room – ένα disco club της Νέας Υόρκης όπου trans ακροβάτες πρόσφεραν καθημερινό show – και του ήρθε η ιδέα να φέρει την ίδια την Diana στις διαπραγματεύσεις για την δημιουργία του κομματιού ως φόρο τιμής σε όλους αυτούς που την εκθειάζουν.

Το κομμάτι έδειξε ότι θα μπορούσε να γίνει μεγάλη επιτυχία αν και η δισκογραφική εταιρία το μίσησε. Το αποτέλεσμα ήταν, ότι το άλμπουμ της με το συγκεκριμένο τραγούδι, πούλησε 9 εκατομμύρια κόπιες παγκοσμίως. 



Soft Cell 

Tainted Love

1981

Όταν ο Ed Cobb έγραψε το Tainted Love το 1964, δεν φαντάστηκε τι αντίκτυπο θα είχε 20 χρόνια μετά με την συγκεκριμένη διασκευή. Το τραγούδι εκπροσώπησε τον φόβο που επικρατούσε στην gay κοινότητα η έκρηξη του AIDS.

Η τεράστια επιτυχία του κομματιού οφειλόταν και λίγο σε αυτή την κρίση του ιού, που τότε ακόμη δεν είχε την λέξη AIDS σαν ονομασία, και κυκλοφορούσε σε πηγαδάκια μεταξύ του gay κόσμου ως ένα νέο είδος καρκίνου. Ο στίχος Once I Run To You / Now I’ll Run From You τα λέει όλα μεταφράζοντας τον τρόμο περί σεξ. 

Το 1985 όταν πλέον ο κόσμος ήξερε με το τι είχε να αντιμετωπίσει, το τραγούδι ξαναγύρισε στην επιτυχία μέσω των Coil, όπου στο βίντεο κλιπ εμφανίζει ένα μέλος του συγκροτήματος να πεθαίνει από AIDS.



Grace Jones 

Pull Up To The Bumper

1981 

Το τραγούδι ξεκάθαρα μιλάει για άγριο πρωκτικό και στοματικό σεξ σε ένα απλό παρκαρισμένο αυτοκίνητο. Η περσόνα της Jones ταυτίζεται απόλυτα με το LGBTQ+ κίνημα, καθώς αποτελεί το πρότυπο της κάθε macho αλλά και σεξυ γυναίκας εκεί έξω. Η σκηνική της παρουσία που ανανεωνόταν  σε κάθε εμφάνιση της, βοήθησε  τον καθένα να ταυτιστεί άνετα και ελεύθερα με τον εαυτό του. 



Pete Shelley

Homosapien

1981

O τραγουδιστής των Buzzcocks δημιουργεί εδώ ένα οργασμικό εθισμό για την έννοια του ανθρώπινου γένους και το πόσο προσποιητά ζει την ζωή του μέσα από τα κοινωνικά πρότυπα ο μέσος άνθρωπος.

Το αποτέλεσμα ήταν να απαγορευτεί από το BBC λόγω της επιρροής του στον ομοφυλοφιλικό έρωτα. 


The Smiths 

This Charming Man 

1983

Πριν ο Morrissey γίνει αφίσα σε κάθε εφηβικό δωμάτιο, παρουσίασε τον εαυτό του ως τον προφήτη του τέταρτου φύλλου. 

Σε μια Βρετανία γεμάτη συντηρητισμό, το τραγούδι καταφέρνει να γίνει μεγάλο χιτ και μεταμορφώνει  τους Smiths σε ήρωες επιπέδου Oscar Wilde. Ο στίχος ‘’ a jumped up pantry boy who never knew his place ‘’ αναφέρεται στην soft core gay ταινία τρόμου του 1972 Sleuth, με τους Michael Caine και Laurence Olivier. 

Για χρόνια αποτελεί ένα περίεργο και άβολο τραγούδι, ακόμη και μέσα στην LGBTQ+ κοινότητα. Τελειότητα.


Culture Club 

Church Of The Poison Mind

1983

Από την αρχή τα media παρουσιάζουν τον Boy George ως ένα νέο Ziggy Stardust χαρακτήρα που δεν φοβάται να βγάλει προς τα έξω την θηλυκή κοριτσίστικη πλευρά του ως φαντασίωση.

Ένα τραγούδι τύπου Motown αισθητικής φέρνει στην επικαιρότητα το ερώτημα του, αν ζεις σε μια κοινωνία αλλοιωμένη από προκατάληψη, γιατί να μην έχεις την ευκαιρία να ζήσεις την χαρά που ορίζεις ο ίδιος όταν το επιθυμείς. Να χαίρεσαι την αγάπη όπως την νιώθεις πραγματικά. Όπως ο ίδιος δήλωσε το 1984 κερδίζοντας Grammy βραβείο,

‘’ Ευχαριστώ Αμερική για το καλό γούστο στην μουσική, το στυλ και την αναγνώριση ενός καλού drag queen’’.



Frankie Goes To Wollywood

Relax

1983

Η τεράστια επιτυχία του κομματιού καθώς και οι χιλιάδες φορές που το έχουμε ακούσει όλοι, ίσως αλλοιώνει το μήνυμα που περνάει για το gay sex. Το παράδοξο είναι ότι εν έτη 1984 μιλάει για ομοφυλοφιλικό έρωτα  και γίνεται τραγούδι της χρονιάς, καθώς  και ένα από τα πιο εμπορικά singles όλων των εποχών στην Αγγλία.

Το βίντεο κλιπ βγάζει μια kinky αισθητική με τίγρεις και ένα S&M κλουβί, ενώ η μουσική στιγματίζει  την 80s pop σκηνή. Παράλληλα δημιουργεί μόδα με το κλασικό t-shirt ‘’Frankie Say Relax’’ που μπαίνει σε κάθε σπίτι. Ένας ακρογωνιαίος λίθος στην κοινωνία για την παραδοχή και ομαλοποίηση του νέου κόσμου, χωρίς καν να απαγορευτεί από τα media που ουσιαστικά τους δείχνει το μεσαίο δάχτυλο στα μούτρα με πανέξυπνο τρόπο. Ο κόσμος αλλάζει ξανά. 



Bronski Beat

Smalltown Boy

1984

Το βρετανικό synth pop τρίο Bronski Beat με τον Jimmy Somerville στο ενεργητικό της, μας μιλάει για ένα Smalltown Boy που προσπαθεί να ξεφύγει από την κλειστή κοινωνία. Κυκλοφόρησε το 1984, την χρονιά όπου το AIDS βρίσκεται σε έξαρση, και βρίσκει το συγκρότημα να φαντάζει ως πολιτικό εκπρόσωπο της pop μουσικής. Στο βίντεο κλιπ βλέπουμε τον Somerville να παίζει το παιδί που αποδράει βρίσκοντας καταφύγιο στην μεγάλη πόλη. 



Erasure 

Oh L’Amour

1986

Ίσως το πιο εξωστρεφές gay συγκρότημα της έξαρσης της synth pop εποχής.

Κάνουν δημόσιο statement με τον στίχο :

‘’Oh l’amour, mon amour/What’s a boy in love supposed to do?”,

και σπαράζουν στο κλάμα όταν το αγόρι των ονείρων σου δεν θυμάται καν το όνομα σου. Δεν έκανε μεγάλη επιτυχία αλλά σίγουρα αποτελεί το πιο coming out τραγούδι μέχρι τότε. 



Tracy Chapman 

Fast Car

1988

Η επιτυχία του τραγουδιού οφείλει πολλά στο timing της εμφάνισης του, την εποχή της πτώσης της Αμερικής του Reagan, όπου κάθε μικροαστικό queer κορίτσι που έχει αφήσει το σχολείο και το σπίτι της, αναγκάζεται να δουλεύει στο σούπερ μάρκετ της γειτονιάς και να ζει σε καταφύγιο, με όνειρο να ερωτευθεί δημόσια και να ξεφύγει μέσα σε ένα γρήγορο αμάξι προς την μεγάλη πόλη. Το περίεργο της Chapman είναι ότι ποτέ δεν έκανε επίσημο coming out παρά το ανδρόγυνο look της και σχέσεις με διάφορες γυναίκες. 

Ένα ταξικό lesbian τραγούδι που έγραψε ιστορία ανάμεσα στην LGBTQ+ κοινότητα, στην οποία η ίδια αποτελεί έναν θρύλο που ποτέ δεν εκδηλώθηκε.



Ten City

That’s The Way Love Is

1989

Την περίοδο όπου οι DJs ζουν το όνειρο της καταξίωσης  όπως οι Frankie Knuckles, Ron Hardy, Jamie Principle, Marshall Jefferson κ.α., η Chicago house μουσική βρίσκεται στα καλύτερα της και οδηγεί την μαύρη gay σκηνή στα clubs. Η δημιουργία των Ten City φαντάζει ως το αποκορύφωμα της σκηνής και το συγκεκριμένο κομμάτι φτάνει στα charts. Το ρεμίξ του Timmy Regisford το απογειώνει ακόμη περισσότερο βάζοντας την house μουσική στον χάρτη της παγκόσμιας μουσικής, καθώς οι gay djs ειναί πλέον μόδα.



Madonna 

Express Yourself

1989

Η Madonna στην κορυφή του πλανήτη, μιλάει για πρώτη φορά για φεμινισμό και προσωπική απελευθέρωση, με τον πιο δυναμικό τρόπο μέχρι τότε, υπό την συνοδεία του βίντεο κλιπ που εκφράζει τον ερωτισμό επηρεασμένο από το αριστούργημα Metropolis του Fritz Lang, σε σκηνοθεσία του David Fincher, δημιουργώντας το πιο ακριβό βίντεο μέχρι τότε, ενώ διαφημίζει την LGBTQ+ κοινότητα στα πέρατα της γης. 

Ακολουθούν έπειτα το Vogue αλλά και το In This Life, το οποίο είναι μια ωδή στον χαμό από AIDS ενός προσωπικού της φίλου, αλλά το συγκεκριμένο τραγούδι είναι η αρχή της όλης στροφής της στην κοινότητα. Το να ζει την αλήθεια της χωρίς φόβο αλλά με πάθος καταφέρνει να αλλάξει τα στανταρτς της κοινωνίας μας όπως την ξέρουμε. 



George Michael 

Freedom 

1990

Το ποπ φαινόμενο των 80s με όλες της φήμες περί gay και όχι straight σεξουαλικού προσανατολισμού, εξακολουθεί να σέρνει την μυθολογία καθώς τον βοηθάει στην καριέρα του. Με το Freedom να γίνεται παγκόσμια επιτυχία περνάει πλαγίως το κρυφό του μήνυμα με τον στίχο ´´There’s something deep inside of me/There’s someone else I’ve got to be´´, και προκαλεί παροξυσμό. Την συνέχεια της τραγικής ιστορίας του την γνωρίζουμε όλοι. 



Pet Shop Boys

Being Boring 

1990 

Το έτος 1990 οι θάνατοι gay ανδρών βρίσκονται στο αποκορύφωμα τους, και οι Pet Shop Boys αποφασίζουν να κυκλοφορήσουν την μεγάλη επιτυχία τους Being Boring, ίσως στο πιο σωστο timing. 

Το τραγούδι χωρίζεται σε 3 ενότητες εποχών, το 1920 με ένα απόφθεγμα της Zelda Fitzgerald να τους δίνει το τον τίτλο του κομματιού, στα 70s όπου η ιστορία μιλάει για τον ίδιο τον Neil Tennant που θέλει να βγει από μια κλειστή πόρτα σε μια νέα gay ζωή, και καταλήγει στο ξεκίνημα των 90s όταν ο Tennnant βρίσκει τον εαυτό του σε ένα περίεργο στοιχειωμένο κόσμο με την έξαρση της επιδημίας και τον στίχο ´´ all the people I was kissing ‘’ – οι οποίο πλέον δεν ζουν. 



k.d. Lang 

Constant Craving

1992

Μετά από μια δεκαετία υπηρέτησης στην country μουσική, η K.D. Lang αλλάζει πορεία και κερδίζει το Grammy βραβείο με το ανατρεπτικό τραγούδι Constant Craving εν μέσω θρησκευτικών διαδηλώσεων έξω από την τελετή διοργάνωσης.

Ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας μόλις έχει υπογράψει ότι η ομοφυλοφιλία δεν υφίσταται ως ψυχική ασθένεια, και η Lang βρίσκει το τέλειο πάτημα για να προβάλει τον εαυτό της ως έχει.

Το lesbian chic μότο είναι πλέον γεγονός και γίνεται η ίδια είδωλο με τα αμέτρητα εξώφυλλα περιοδικών σε ανδρόγυνο look, προασπίζοντας την γυναικεία ομοφυλοφιλία, την περίοδο όπου το κέντρο βάρους έπεφτε στους gay άνδρες. Η χαμηλή τάξη των λεσβιών της Αμερικής ανακαλύπτει τον ελεύθερο κόσμο και ανεβάζει το τραγούδι στην κορυφή των charts. 



Mellisa Etheridge

Come To My Window 

1993

Τέσσερα χρόνια μετά το διάσημο ´Yep, I’m Gay´ εξώφυλλο της Ellen DeGeneres στο περιοδικό Time, η εκρηκτική Mellisa ονομάζει το νέο της άλμπουμ Yes I Am. Οι φήμες περί ομοφυλοφιλίας δίνουν και παίρνουν, ενώ το βίντεο κλιπ του τραγουδιού, με την ηθοποιό Juliette Lewis σε αγορέ κούρεμα και λεσβιακό outfit σε mental breakdown, πυροδοτούν την έκρηξη. Ο Π.Ο.Υ. ένα χρόνο πριν άνοιξε διάπλατα την πόρτα της ελευθερίας και έκφρασης της ομοφυλοφιλίας…and lesbian was never so chic before.



RuPaul 

Supermodel (You Better Work)

1993

Η πρώτη σούπερ σταρ drag queen είναι πλέον γεγονός, με το κομμάτι που άλλαξε την ιστορία στον χώρο της μουσικής. Το ντεμπούτο της πουλάει μισό εκατομμύριο κόπιες και το τραγούδι παίζεται παντού. Τα drag balls γίνονται θεσμός υπό την προτροπή του ντοκιμαντέρ Paris Is Burning που κυκλοφόρησε τρία χρόνια πριν και έφερε στον mainstream χώρο η Madonna με το Vogue. Ο δρόμος για την επιτυχία της RuPaul είχε γίνει ήδη μονόδρομος. 



Junior Vasquez 

If Madonna Calls 

1996

Αν δεν υπήρχε ο θρυλικός gay Dj Junior Vasquez, ίσως η Madonna να μην είχε μπλέξει ποτέ με την underground house μουσική στις αρχές των 90s. Της έδειξε έναν νέο κόσμο μέσω της φιλίας τους καθώς και της άψογης συνεργασίας. Το 1996 με το συγκεκριμένο τραγούδι, γίνετε εμφανές ότι η σχέση τους έφτασε  στο τέλος. Το ηχογραφημένο μήνυμα στον τηλεφωνητή του από την ίδια αποτελεί επική στιγμή για την ιστορία της μουσικής.

Η δύναμη της Madonna στην επιρροή της μάζας υπέρ της ομοφυλοφιλίας έπαιξε καθοριστικό ρόλο στον 20ο αιώνα, δίνοντας τεράστια σημασία στην φιλία της με τον Vasquez.




Sleater-Kinney

One More Hour 

1997

Τα εύθραυστα φωνητικά της Corin Tucker για το τέλος της σχέσης της με το άλλο μέλος της μπάντας, την Carrie Brownstein, γράφει ιστορία.

Όλη η απελπισία της σχέσης τους μεταφέρεται στα φωνητικά και στα όργανα του τραγουδιού, μετατρέποντας ένα απλό τραγούδι χωρισμού σε queer anthem, προσωπικό αλλά ταυτόχρονα και παγκόσμιο.



Limp Wrist

I Love Hardcore Boys, I Love Boys Hardcore

2001 

Κάτι που δεν είχαμε δει  μέχρι τότε, ήταν μια hardcore punk μπάντα φουλαρισμενή από τεστοστερόνη να προάγει τους gay punk rockers ώστε να νιώσουν ασφάλεια μέσα σε αυτό. Ίσως ότι πιο αυθεντικό punk έχει συμβεί ποτέ. 



Common 

Between Me, You & Liberation 

2002

Κάτι παρόμοιο με τους Limp Wrist στην πανκ σκηνή, συνέβη ένα χρόνο μετά στον χώρο του hip hop.

Το Between Me, You & Liberation δίνει χώρο στην queer σκηνή που αποτελούσε ταμπού. Στο τέλος του τραγουδιού ο Common αναφέρεται σε κάποιον φίλο του που έκανε coming out καθώς λήγει με την απόλυτη αποδοχή. 



Scissor Sisters 

Take Your Mama

2004

Ο νέος αιώνας είναι πλέον γεγονός, και ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο ανοίγεται  μπροστά. Gay γάμοι και υιοθέτηση παίδων από gay ζευγάρια. Το San Francisco οριακά υπογράφει υπέρ των γάμων και η πολιτεία της Μασαχουσέτης γίνεται η πρώτη πολιτεία που τον αναγνωρίζει. Κάπου εκεί εμφανίζονται και οι Scissor Sisters με το Take Your Mama και γίνονται διάσημοι σε ένα βράδυ. Βγαλμένοι από την νέα σκηνή του electroclash που έχει κυριέψει την Νέα Υόρκη, φέρνουν την παραδοσιακή οικογένεια στην αποδοχή του νέου κόσμου όπως οι ίδιοι την φαντάστηκαν. 


Lady Gaga 

Born This Way

2011

Λίγα χρόνια πριν γίνει αποδεκτός σε όλη την Αμερική ο νόμος περί gay γάμων, η Lady Gaga μας έδωσε το πιο LGBTQ+ τραγούδι που έγραψε ποτέ. Η αγάπη της gay κοινότητας στο πρόσωπο της θυμίζει ένδοξες εποχές της Madonna, ήδη από το ξεκίνημα της το 2008 με τa χιτς Just Dance και Poker Face. Η ίδια δηλώνει bisexual και δημιουργεί ένα τραγούδι που μιλάει για το κάθε queer παιδί στον πλανήτη και το ποσό υπέροχα πρέπει να νιώθει για αυτό. Η επιτυχία είναι δεδομένη ειδικά σε μια περίοδο του χρόνου όπου το Gay Pride είχε καθιερωθεί στην συνείδηση όλων. Η αρχική κατάρα του να είσαι gay που γαλουχήθηκε 100 χρόνια πριν πλέον μεταμορφώνεται σε  ευλογία. Το κατάλληλο τραγούδι στο peak της καριέρας της. 



Frank Ocean

Forrest Gump

2012

Έφτασε σαν σεισμός 7 ρίχτερ και ταρακούνησε όλη την νέα  social media εποχή. Θυμίζει σενάριο ταινίας, ίσως το απόλυτο ξεκίνημα για μια αυτοβιογραφική ταινία του Ocean, όταν ο ίδιος μέσω ενός ποστ στο Tumblr, έκανε την  ανακοίνωση. Ο λόγος γίνεται για το Forrest Gump που δημιουργήθηκε από το λαπτοπ του, δίπλα σε μια θέση με παράθυρο μέσα σε πτήση από Νέα Ορλεάνη προς Λος Άντζελες, γράφοντας τους στίχους για τον πρώτο του έρωτα που ήταν άνδρας. 

Ο Frank Ocean έπειτα αλλάζει όσα ξέραμε για τον ίδιο και στο τραγούδι μεταξύ του έρωτα Forrest και Jenny έρχεται η ανατροπή που ο ίδιος δηλώνει στην θέση της Jenny. Η βόμβα των στίχων ακολουθεί λίγο μετά με το κλασικό πλέον ´´You run my mind,boy’’.



Tegan And Sara

Closer

2012

Το δίδυμο από τον Καναδά δηλώνει lesbian καθώς και twin. Με το Closer αποκτούν φήμη καθώς γίνεται lesbian hit. Η επέλαση στη νέα queer γενιά teenagers, τις κάνει διάσημες στο είδος που σήμερα θα αποκαλούσαμε μετά emo pop punk. Το τραγούδι μιλάει για την προσμονή του πρώτου φιλιού, πριν καν την σωματική επαφή. Η new generation μεγαλώνει μέσα στην αποδοχή, σε μια εποχή που πλέον φαίνεται να έχει αλλάξει.


Against Me!

True Trans Soul Rebel

2014

Η τραγουδίστρια του συγκροτήματος, Laura Jane Grace δηλώνει trans από το 2012, και γράφει ένα εξαιρετικό punk άλμπουμ. Στα όρια της απελπισίας και κατάθλιψης, μόνη, φωνάζει για δικαιοσύνη και αποδοχή σε έναν κόσμο που την αντιμετωπίζει σαν ξένη. 

Το True Trans Soul Rebel μιλάει για αγάπη που μετατρέπεται σε φόβο, ανασφάλεια, μοναξιά και θυμό. Τα βάζει με τον θεό όπου ζητάει ευλογία σε trans άντρες και γυναίκες. Μια κάθαρση, ένα ψίθυρος αλλά και κραυγή, σε ένα καταπληκτικό punk κομμάτι. Η trans κοινότητα έχει πλέον φωνή. 


The Internet 

Girl 

2015

Ένα πανέμορφο,αισθησιακό  laidback τραγούδι,όπου μιλάει για μια γυναίκα μέσω μιας άλλης γυναίκας. Η άπλετη χαλαρότητα του και η άνεση στον στίχο το κάνει επαναστατικό. Το 2015 γίνεται το έτος όπου όλη η LGTBTQ+ κοινότητα αισθάνεται ασφαλής.



Sateen

Take My Picture

2017 

Οι Sateen είναι ένα avant garde dance pop δίδυμο από την Νέα Υόρκη, που βρισκόταν σε σχέση δέκα ετών μιας δηλωμένης lesbian γυναίκας και μια trans γυναίκας. Προσπαθούν ακόμη και σήμερα να τα καταφέρουν  στο μουσικό στερέωμα χωρίς να έχουν  βρει πρόσφορο έδαφος. Ίσως να μην βρίσκονται ακόμη στην εποχή που κοινωνικά θα είναι εύκολο, αλλά στους μεταξύ τους κύκλους αποκτάνε ολοένα και πιο φανατικό κοινό. Το Take My Picture είναι ένα μικρό δείγμα με συναίσθημα. Σήμερα εν έτη 2022 το ζευγάρι έχει χωρίσει σε προσωπικό επίπεδο, αλλά η μπάντα εξακολουθεί να υπάρχει, πασχίζοντας να τα καταφέρουν, ενώ και οι δυο έχουν αφομοιωθεί και στον χώρο του πορνό. 



Arca

Desafio

2017

‘’Love me, bind me, and slit my throat/Search for me, penetrate me, and devour me”.

Η Arca εμφανίστηκε την κατάλληλη στιγμή για να σώσει την σύγχρονη πειραματική ηλεκτρονική σκηνή. Δεν θα μπορούσε να είναι λιγότερο queer από ότι είναι καθώς μοιάζει με τον άνθρωπο του μέλλοντος. Μια ταυτότητα που είναι προάγγελος για τις κοινωνίες των επόμενων αιώνων. Γεμάτη σεξουαλικότητα σε κάθε τραγούδι της, το Desafio είναι το ερωτικό τραγούδι που ο κάθε queer καλλιτέχνης θα ήθελε να έχει γράψει. Μια direct περιγραφή της ερωτικής επιθυμίας, καυτή σκηνή σεξ και αγάπης. Ένα τραγούδι που μιλάει για τον έρωτα του μέλλοντος χωρίς κανόνες και φύλλα, απλή ενέργεια που κυλάει και καταρρίπτει κάθε στεγανό. 



Janelle Monae

Make Me Feel

2018

Το τραγούδι που μίλησε ανοιχτά για τον πανσεξουαλισμό καθώς βρίσκει και την ίδια Janelle να νιώθει έτσι. 

Το πιο πετυχημένο τραγούδι της δεν την έφερε ακόμη στην mainstream μουσική αποδοχή που ίσως είναι νωρίς για όλα όσα θέλει να πρεσβεύσει.



Troye Sivan

Bloom

2018

Ένας νέος καλλιτέχνης που δεν θα μπορούσε να περιγράφει καλύτερα τον μουσικό του 2018. Ένα παιδί που γράφει μουσική στο laptop και γίνεται γνωστός μέσω YouTube, καταλήγει να παίζει σε franchise ταινίες όπως το X-Men και ξαφνικά να γίνεται pop star. Όλα αυτά ταυτόχρονα με την ανοιχτή παραδοχή του ότι είναι gay. 

Το θαυμάσιο έτος του 2018 δίνει πλέον αυτή την άνεση στους καλλιτέχνες αλλά αν ο στίχος μιλούσε για λουλούδια, θα είχε ήδη φτάσει στην φήμη ενός Justin Bieber η μιας Taylor Swift. Ποτέ άλλοτε δεν έχει γραφτεί τραγούδι για την χαλάρωση του πρωκτού κατά την διάρκεια της σεξουαλικής  πράξης με τόσο ρομαντικό τρόπο ενώ εισβάλει στον mainstream χώρο. 


Ethel Cain 

Two Headed Mother 

2021

Η Ethel Cain αποτελεί σήμερα στους κύκλους των κριτικών το επόμενο best next thing της alternative μουσικής. Μεγαλωμένη σε βαριά μικροαστική θρησκευόμενη οικογένεια , κατάλαβε από μικρή ότι είναι trans γυναίκα φυλακισμένη σε λάθος σώμα, ανακάλυψε το μουσικό της ταλέντο μετά από πολλές προσωπικές τραγωδίες, όπως οικογενειακή κακοποίηση και βιασμό. 

Το Two Headed Mother είναι ένα καλό δείγμα για το ποια ακριβώς είναι μουσικά αν και ότι έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα είναι σχεδόν ισάξιας ποιότητας. Το άλμπουμ της Preacher’s Daughter που κυκλοφόρησε φέτος, της άνοιξε την πόρτα για παγκόσμια αναγνώριση και ήδη θεωρείτε ένα από τα καλύτερα άλμπουμς του 2022. Ίσως έφτασε η στιγμή που μια trans γυναίκα μουσικός θα κατακτήσει το παγόβουνο της ολοκληρωμένης επιτυχίας και θα γράψει ιστορία. Το ελπίζουμε και το ευχόμαστε.

Η μουσική δεν διαλέγει φύλλα ούτε σεξουαλικές προτιμήσεις και δίκαια αναγνωρίζει το ταλέντο.


home