Richard Avedon

Richard Avedon

Ο Richard Avedon (1923-2004) είναι ένας από τους πιο επιδραστικούς φωτογράφους του 20ού αιώνα. Γεννημένος στις 15 Μαΐου 1923 στη Νέα Υόρκη, ο Avedon έχει αφήσει το στίγμα του στη φωτογραφία, με τον ξεχωριστό του τρόπο που απαθανάτιζε την κίνηση. Εργάστηκε για τα περιοδικά Harper’s Bazaar, Vogue και Elle, ως φωτογράφος μόδας, θεάτρου και χορού.

Αν και εξειδικευόταν σε διάφορα είδη φωτογραφίας, όπως η μόδα και η διαφήμιση, τα πορτρέτα του αποτελούν το κύριο κομμάτι του έργου του. Ο Avedon ήταν γνωστός για την ικανότητά του να αποκαλύπτει την ουσία των ανθρώπων μέσα από τα πορτρέτα του. Οι φωτογραφίες του αποπνέουν έντονο συναισθηματικό βάθος και αλήθεια.

Ο Avedon συνεργάστηκε με πολλούς από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες, πολιτικούς και προσωπικότητες του 20ού αιώνα, όπως η Marilyn Monroe, ο Martin Luther King Jr., και ο Andy Warhol. Τα πορτρέτα του είναι χαρακτηριστικές στιγμές που αποτυπώνουν την ιστορία και τον πολιτισμό της εποχής του.

Συνολικά, ο Richard Avedon έχει αφήσει την κληρονομιά του στον κόσμο της φωτογραφίας, με την ευαισθησία του να αποτυπώνεται σε κάθε έργο του, είτε πρόκειται για διαφημιστικά, είτε για πορτραίτα, είτε για fashion concepts. Αξίζει να δείτε κάποιες από τις φωτογραφίες του που έμειναν στην ιστορία στο “The Richard Avedon Foundation”.

Μερικά από τα λόγια του:
Πιστεύω ότι γοητεία είναι η ικανότητα να ενδιαφέρεσαι πραγματικά για άλλους ανθρώπους.

Ζούμε σε έναν κόσμο εικόνων. Οι εικόνες έχουν αντικαταστήσει τη γλώσσα και την ανάγνωση. Η ευθύνη για τον ρόλο σας στην ιστορία, σε ό,τι θα συμβεί στους ανθρώπους , εσείς είστε οι νέοι συγγραφείς. Και δεν μπορούμε πια να είμαστε απρόσεκτοι με αυτό που κάνουμε με την κάμερα. Έχετε αυτό το όπλο στα χέρια σας, που είναι μια κάμερα, και θα διδάξει στον κόσμο, θα καταγράψει τον κόσμο και θα εξηγήσει στον κόσμο και στα παιδιά που έρχονται, πώς ήταν αυτός ο κόσμος. Είναι μια απίστευτη ευθύνη.

Ξεκινήστε με ένα στυλ και είστε περιορισμένοι, ξεκινήστε με μια ιδέα και είστε ελεύθεροι.

Οι πραγματικοί άνθρωποι κινούνται, φέρνουν μαζί τους το στοιχείο του χρόνου. Είναι αυτή η τέταρτη διάσταση των ανθρώπων που προσπαθώ να απαθανατίσω σε μια φωτογραφία.

Ένα από τα πιο ισχυρά μέρη της κίνησης είναι ότι είναι μια συνεχής έκπληξη. Δεν ξέρετε τι θα κάνει το ύφασμα, τι θα κάνει το μαλλί, μπορείτε να το ελέγξετε ως έναν βαθμό και μετά υπάρχει μια έκπληξη.

Όταν κάνω ένα πορτρέτο, έχω πολλές επιλογές. Να είμαι εντελώς υποκειμενικός, να ισορροπήσω τον υποκειμενισμό με τον αντικειμενισμό ή να είμαι εντελώς αντικειμενικός.

Σε ένα πορτρέτο δεν ενδιαφέρομαι απαραίτητα για το μυστικό του ατόμου. Το γεγονός ότι υπάρχουν στοιχεία που το άτομο αυτό δεν θέλει να παρατηρήσω είναι που το κάνει ενδιαφέρον. Αυτό είναι αρκετό για ένα πορτρέτο. Τότε γίνεται ένα πορτρέτο κάποιου που δεν θέλει να δείξει κάτι. Αυτό είναι ενδιαφέρον.

Όταν ποζάρετε για μια φωτογραφία, είναι πίσω από ένα χαμόγελο που δεν είναι δικό σας. Είστε θυμωμένοι και πεινασμένοι και ζωντανοί. Αυτό που εκτιμώ σε εσάς είναι αυτή η ένταση. Θέλω να κάνω πορτρέτα τόσο έντονα όσο οι άνθρωποι.

Μου άρεσαν τα κορίτσια που ήταν γεμάτα φαντασία και χαρά. Αγάπησα να τα παρακολουθώ να κινούνται, δεν με ενδιέφερε η μόδα αλλά η δημιουργία εικόνων που αντανακλούν μια έκρηξη ενέργειας και χαράς.

Νομίζω ότι όλη η τέχνη αφορά τον έλεγχο, τη συνάντηση μεταξύ του ελεγχόμενου και του ανεξέλεγκτου.

Ποτέ δεν ήθελα να με λένε καλλιτέχνη. Ήθελα να με λένε φωτογράφο.

home